Обращение директора

director

                               Уважаемые посетители!

Рада приветствовать вас на страницах официального сайта муниципального
                        казенного общеобразовательного учреждения

               «Центр образования «Успех» городского округа Нальчик
                               Кабардино-Балкарской Республики

 

 

linepurple

 

Рабочая программа по кабардинской литературе в 3 классе для основных групп

Оценка
(2 голосов)

Рабочая программа по кабардинской литературе в 3 классе для основных групп.

Пояснительная записка.

Рабочая программа по кабардинской литературе для 3 класса составлена на основе « Образовательных программ по кабардинскому языку и литературе 1-4 классов» в соответствии с региональным  компонентом государственного стандарта основного общего образования.

Рабочая программа конкретизирует содержание тем образовательного стандарта по кабардинской литературе и углубленных тем курса «Кабардинская литература 3 класса».

Рабочая программа кабардинской литературы 3 класса рассчитана на 51 учебных часов. В ней предусмотрен школьный компонент углубления содержания тем курса из дополнительной литературы к основному учебнику. Она предусматривает использование разнообразных форм и методов организации учебного процесса получить представление о целях, содержании, общей  стратегии  обучения, воспитания,  развития учащихся средствами кабардинской литературы и организационно-планирующую, которая  предусматривает  выделение  этапов обучения,  структурирование учебного материала, определение его количественных и качественных характеристик на каждом из этапов обучения, в том числе для содержательного наполнения  промежуточной аттестации уч-ся.

Рабочая программа  является основой для составления календарно- тематического планирования и выбора учебно-методического оснащения образовательного процесса.

Общая характеристика курса.

Содержание курса отражает комплексный подход к изучению предмета в целом. «Кабардинская литература» -  один из основных предметов в школе, объединяет изучение литературно - художественных произведений и освоение речевых навыков и умений. Особая роль предмета связана с формированием коммуникативно-речевого навыка чтения. Чтение как общеучебный навык  является основой развития всех остальных речевых умений, и от его качества зависит развитие учащихся и их успешность обучения по другим школьным дисциплинам.

Предмет «Кабардинская литература 3 класса» вводит учащихся в мир большой родной литературы, пробуждает у читателя интерес к книге, воспитывает потребность в систематическом чтении, формирует понимание о культуре и истории кабардинского народа, развивает воображение  и образное мышление, прививает художественный вкус кабардинского чтения, которое обеспечивает единство обучения  и воспитания, создает условия для освоения детьми позитивной модели  общения, построенной  на уважении, доброжелательности и бесконфликтном стиле общения.

Актуальность и специфика изучения литературы в 3 классе заключается:                              

-  донести до учащихся  художественное богатство адыгской литературы;

-         представление о роли кабардинской литературы  в жизни общества и в жизни каждого человека.

Учитель свободен в выборе дополнительных тем и объёме раскрытия вопроса, в выборе организационных форм обучения урок, внеклассное занятие, игра-конкурс, индивидуальная  самостоятельная  работа уч-ся в библиотеке по заданию учителя, просмотр фильма или экскурсия в этнографический музей и т.д.

История кабардинской литературы неотделима от истории  народа как носителя  языка. Язык в своём развитии тесно связан с устным народным творчеством, литературой.

Языковой материал призван развивать устную речь уч-ся, служит решению практических задач  общения и формирует навыки, определяющие культурный уровень уч-ся как будущее общества.

Основные содержательные линии.

«Си  Хэку». Адыгэ лъэпкъыр, ди щ1ыналъэр зыгъэлъап1э тхыгъэхэр зэпкърыхын.

«Iуэры1уатэ». Адыгэ 1уэры1уатэм и л1эужьыгъуэ щхьэхуэхэм щыгъуазэ щ1ын: псысэхэм, псалъэжьхэм, къуажэхьхэм, псынщ1эрыпсалъэхэм, нэщэнэхэм, уэрэдхэм.

«Дыкъэзыухъуреихь дуней». Дыкъэзыухъуреихь дунейм и дахагъыр, ц1ыхухэм ягъэзащ1э лэжьыгъэхэмрэ я псэук1эмрэ, ц1ыхухэм унэ псэущхьэхэм хуа1э щытык1эр къызыхэщ тхыгъэхэм еджэн, тепсэлъыхьыжын.

«Бжьыхьэ». Бжьыхьэм и зэман л1эужьыгъуэхэм (бжьыхьэпэм,бжьыхьэкум, бжьыхьэк1эм) теухуа тхыгъэхэр. Ц1ыхухэмрэ пэущхьэхэмрэ  я гъащ1эм, бжьыхьэ лэжьыгъэхэм, бжьыхьэм ц1ыхур зэрыхущытым теухуа тхыгъэхэр. Бжьыхьэм теухуа адыгэ псалъэжьхэмрэ нэщэнэхэмрэ тепсэлъыхьын.

«Сабийхэм я хьэл-щэныр». Ц1ыхухэм  я хьэл-щэнхэм, зэныбжьэгъуныгъэ нэсым ик1и нэгъуэщ1 хьэл-щэныф1хэми теухуа тхыгъэхэр. Еджак1уэ ц1ык1ухэм я гъащ1эмрэ я 1уэхущ1афэхэмрэ, я зэныбжьэгъуныгъэмрэ зэхущытык1эхэмрэ къызыхэщ тхыгъэхэр. Ц1ыхухэр зэхуэсакъыу, дэ1эпыкъуэгъу хуэхъуу щытыным, абыхэм я зэхуакум хабзэрэ нэмысрэ дэлъыным теухуа тхыгъэхэр зэпкърыхын.

«Щ1ымахуэ». Щ1ымахуэ зэманым мэзым, губгъуэхэм, псыежэххэм, жыгхэм я1э щытык1эм теухуа тхыгъэхэр. Щ1ымахуэм балигъхэмрэ сабийхэмрэ я гъащ1эр, я 1уэхущ1афэ нэхъыщхьэхэр къызыщыгъэлъэгъуа тхыгъэхэр. Псэущхьэхэм, хьэпщхупщхэм, къэк1ыгъэхэм щ1ымахуэр зэрырахым теухуа тхыгъэхэр гупсэхуу егъэджын. Щ1ымахуэм теухуа псалъэжьхэр, къуажэхьхэр, нэщэнэхэр.

«Лэжьыгъэм ц1ыхур егъэлъап1э». Ц1ыхухэм я лэжьыгъэ зэмыл1эужьыгъуэхэр, 1эщ1агъэ щхьэхуэхэм, ц1ыху псоми я фейдэ зыхэлъ лэжьыгъэ гуэр блэжьыныр зэрыгуф1эгъуэм теухуа тхыгъэ зэмыл1эужьыгъуэхэм щыгъэгъуэзэн. Лэжьыгъэм теухуа нэщэнэхэмрэ псалъэжьхэмрэ зэпкърыхын.

«Дунейм и щ1эрэщ1эгъуэ». Гъатхэм псэущхьэхэмрэ накъыгъэхэмрэ, гъатхэ лэжьыгъэхэм, балигъхэм я 1уэхущ1афэхэм, сабийм я гъатхэ джэгук1эхэм теухуахэр куууэ егъэджын. Гъатхэм теухуа псалъэжьхэмрэ нэщэнэхэмрэ щыгъуазэ щ1ын. Ц1ыхубзхэм пщ1эрэ гулъытэ нэсрэ яхуэщ1ыным теухуа тхыгъэхэр. Анэм теухуа адыгэ псалъэжьхэм еджак1уэхэр щыгъуазэ щ1ын.

«Хэкур хъумэныр къалэн лъап1эщ». Ц1ыхухэр зыхалъхуа дунейм хуэфащэу щытыным къыхуезыджэ усэхэмрэ рассказхэмрэ. Ди Къэралыдзэм, Граждан зауэм, Хэку зауэшхуэм теухуа тхыгъэхэр. Абыхэм ди зауэл1хэм щызэрахьа л1ыхъужьыгъэхэмрэ  къахьа тек1уэныгъэмрэ къызэрыгъэлъэгъуам щыгъэгъуэзэн. Иджырей зэманым дзэм къулыкъу щызыщ1эхэм я 1уэхущ1афэхэр  къызыхэщ тхыгъэхэр егъэджын. Хэкур ф1ыуэ лъагъуным, ар сакъыу хъумэным теухуа псалъэжьхэр еджак1уэхэм егъэщ1эн.

«Гъэмахуэ». Гъэмахуэм дунейм и теплъэм, ц1ыхухэм гъэмахуэм ягъэзащ1э лэжьыгъэхэмрэ я псэук1эхэмрэ теухуа тхыгъэхэм щыгъэгъуэзэн. Еджак1уэхэм  я зыгъэпсэхугъуэ гъэмахуэ зэманым балигъэхэм зэрыдэ1эпыкъум, абыхэм я зэманыр зэрагъак1уэм теухуа тхыгъэхэм ящыщ зыбжанэм еджак1уэхэм егъэц1ыхун. Гъэмахуэм теухуа псалъэжьхэр егъэщ1эн.

Основные виды учебной деятельности.

-Правильно назвать книгу и автора;
-Проанализировать  содержание текста по заглавию, иллюстрациям, ключевым словам;

-Определять тему произведения, его главную мысль, рассказывать сюжет;

-Называть героев произведения;
-Представлять картины, нарисованные автором;
-Эмоционально переживать прочитанное;
-Отвечать на вопросы учителя;
-Заучивать наизусть и выразительно читать стихотворения;
-Повышать и понижать голос в соответствии со знаками препинания;
-Ориентироваться в книге;
-Давать краткую характеристику персонажам, собственную оценку их действиям;
-Составлять простой план и пересказать с опорой на картинный план.

Они должны знать:

-Краткую биографию авторов произведений;
-От какого лица ведётся повествование;
-Определённые жанры; рассказы, сказки, стихотворения;
-Способы заучивания стихотворений и прозы наизусть.

Описание ценностных ориентиров.

-Овладение функциональной грамотностью;

-Овладение техникой чтения, приемами понимания и анализа текстов;

-Овладение умениями, навыками, различных видов устной и письменной речи;

-Определение объяснения своего эмоционально–ценностного отношения к прочитанному;

-Приобщить детей к истории кабардинской литературы;

-Приобщение к культуре кабардинского народа;

-Приобщить к культуре других народов;

-Приобщение знаний о литературе, книгах, писателях.

Объём курса «Анэдэлъхубзэ» 3 класс.

На год --------51 уч.часов.

В неделю 1полугодие----------2 ч.

2 полугодие---------1 ч.

Место курса в учебном плане.

«Си  Хэку»----------------------------------------------2

«Iуэры1уатэ»-------------------------------------------4

Дыкъэзыухъуреихь дуней---------------------------5

Бжьыхьэ-------------------------------------------------4

Сабийхэм я хьэл-щэныр -----------------------------5

Щ1ымахуэ ---------------------------------------------4

Лэжьыгъэм ц1ыхур егъэлъап1э --------------------9

Дунейм и щ1эрэщ1эгъуэ ----------------------------6

Хэкур хъумэныр къалэн лъап1эщ ----------------4

Гъэмахуэ------------------------------------------------8

Содержание  курса.

1.Си Хэку. Къагъырмэс Борис «Сабий». «Ди щ1ыналъэр».

Классщ1ыб лэжьыгъэ Вындыжь М. хэкум теухуа уэрэдхэр.

2.1уэры1уатэ.Нарт эпосым и л1ыхъужьхэм  я  образхэр( Сосрыкъуэ, Лъэпщ, Сэтэней…)

3.Дыкъэзыурыхъуеихь дунейр.Ди Хэкум и къалэхэр, къуажэхэр, псыежэххэр,     мэз псэущхьэхэр, унагъуэ псэущхьэхэр.

4. «Бжьыхьэ» Хьэх С., Журт Б. «Гуэлым», Хьэнфэн А. «Дадэрэ жыг хадэмрэ», Сонэ А. «Бжьыхьэ». Классщ1ыб еджэныгъэ. Бжьыхьэм теухуа  усэхэр.

5. Сабийхэм я хьэл-щэныр.  Ацкъэн Р. «Боцэ», Гъубжокъуэ Л. «Ямыц1ыху щ1алэ ц1ык1у», Налшык М. «Быцэ», Шыбзыхъуэ М. «Гузэвэгъуэ». Гъубжокъуэ Л. «Пц1ащхъуэ». Адыгэ хабзэм щыщу сабийхэм ехьэл1ауэ унагъуэм илъын хуей хабзэхэр.

6. Щ1ымахуэ. Щоджэнц1ык1у 1 .»Махуэгъэпс и деж» , Елгъэр К. «Илъэсыщ1э», Тхьэмокъуэ Б. «Бзу», Шыбзыхъуэ М. «К1эху», Иуан Б. «Щ1ымахуэр  мэзым». Классщ1ыб еджэныгъэ щ1ымахуэм теухуа усэхэр, рассказхэр( адыгэ тхак1уэхэм, усак1уэхэм)

7. Лэжьыгъэм ц1ыхур егъэлъап1э. «1уэху ц1ык1у щы1экъым , л1ы ц1ык1у ф1эк1а», «П1астэр къыздик1ри к1эрт1офыр  щ1агъэк1ри  пщыгъупщэжынкъым»    «Дыщэ сом», «Уэт л1ы !» Мэзыхьэ Б., Дэбагъуэ М. «Пхъащ1э ц1ык1у», Аф1эунэ Л. «Адыгэ цей», К1уант1э 1. «Фэеплъ», К1эмыргуей Т. «Лэжьыгъэ урок».Адыгэ 1уэры1уатэр ди хьэщ1эщ  (лэжьыгъэм теухуа адыгэ псалъэжьхэр)

8. Дунейм и щ1эрэщ1эгъуэ. Тхьэмокъуэ Б. «Щ1ымахуэк1э», Къуныжь Хь.

«Март мазэ», Мэз А. «Мыщэ жейнэд», Елгъэр К. «Тыгъэ лъап1э», Щоджэнц1ык1у 1. «Гъатхэ», К1эщт М. «Бжэндэхъу анэ», Хьэкъун И. «Гъатхэ  махуэ», Ацкъэн Р. «Пшэхэр». Классщ1ыб еджэныгъэ – гъатхэм, анэм теухуа рассказхэр, усэхэр .

9.Хэкур хъумэныр къалэн лъап1эщ.

«Майм и 9-р тек1уэныгъэм и  махуэшхуэщ!», Бицу А. «Лъахэр я фэеплъщ»,  Кхъуэ1уфэ Хь. «Лётчик хахуэ», Елгъэр К. «Тек1уэныгъэм и махуэшхуэ». Классщ1ыб еджэныгъэ- Хэку зауэшхуэм теухуа рассказхэр, усэхэр. Ди адыгэ зауэл1хэм Хэку зауэшхуэм щызрахьа л1ыгъэхэр.

10.Гъэмахуэ.Хьэнфэн А. «Мэз хъыбархэр», Тхьэмокъуэ Б. « Хьэрун дадэрэ Т1алэ ц1ык1урэ», Пщыхьэщ1э А. «Азэмэт- шахматист», Хьэх С.  «Къалэм къик1а щ1алэ ц1ык1у», Гугъуэт М. «Дыгъэр сурэтыщ1щ», Тхьэмокъуэ Б. «Удз гъэгъахэр». Адыгэ 1уэры1уатэр ди хьэщ1эщ. Гъэмахуэм ехьэл1а нэщэнэхэр, псалъэжьхэр, къуажэхьхэр. Гъэмахуэм теухуа сурэт зэпеуэ.

Результаты изучения курса

Требования к уровню подготовки выпускников 3 класса.

К концу 3 класса уч-ся должны уметь:

-Правильно назвать книгу и автора;
-Проанализировать  содержание текста по заглавию, иллюстрациям, ключевым словам;

-Определять тему произведения, его главную мысль, рассказывать сюжет;

-Называть героев произведения;
-Представлять картины, нарисованные автором;
-Эмоционально переживать прочитанное;
-Отвечать на вопросы учителя;
-Заучивать наизусть и выразительно читать стихотворения;
-Повышать и понижать голос в соответствии со знаками препинания;
-Ориентироваться в книге;
-Давать краткую характеристику персонажам, собственную оценку их действиям;
-Составлять простой план и пересказать с опорой на картинный план.

Они должны знать:

-Краткую биографию авторов произведений;
-От какого лица ведётся повествование;
-Определённые жанры; рассказы, сказки, стихотворения;
-Способы заучивания стихотворений и прозы наизусть.

Материально – техническое обеспечение:

Сонэ Абдулчэрим, Дол Хъусен, «Анэдэлъхубзэ» 3класс, Налшык  «Эльбрус», 2010г. 2 рабочие тетради.
Багъ Н. А. «Пэщ1эдзэ классхэм я программэхэр», Налшык, «Эльбрус», 2003г.

«Адыгэ пэщ1эдзэ классхэм анэдэлъхубзэр зэрыщаджын методикэ». «Анэдэлъхубзэр ещанэ классым».

Дополнительная литература:

Журнал «Нур», Нало З. «Сабий щэнгъасэ», адыгэ тхак1уэ -усак1уэхэм я тхыгъэхэр. Маф1эдз С. «Адыгэ хабзэ», «Усэхэр, хъыбархэр, псысэхэр»,       Нало З. «Адыгэ псалъэгъэпсахэр», Щоджэн Л. «Нэхунэ ц1ык1ухэр»,
Хьэкъун Б. «Адыгэ къэк1ыгъэц1эхэр», Къэрмокъуэ Хь. «Адыгэ 1уэры1уатэ».

Прочитано 1739 раз