Обращение директора

director

                               Уважаемые посетители!

Рада приветствовать вас на страницах официального сайта муниципального
                        казенного общеобразовательного учреждения

               «Центр образования «Успех» городского округа Нальчик
                               Кабардино-Балкарской Республики

 

 

linepurple

 

Пояснительная записка по кабардинской литературе для 5 класса

Оценка
(0 голосов)

Пояснительная записка

по кабардинской литературе

5 кл (основная группа)

     Рабочая программа  по кабардинской литературе для 5 класса  составлена на основе

" Общеобразовательных программ по кабардинскому языку и литературе 1-11 классов". В соответствии с региональным компонентом государственного стандарта основного общего образования.

    Рабочая программа конкретизирует содержания тем курса

" Кабардинская литература" 5 класс.

    Рабочая программа рассчитана на 51 учебных часов. В ней предусмотрен гимназический компонент углубления содержания тем курса из дополнительной литературы к основному учебнику.

                                  Рабочая программа выполняет 2 основные функции:

информационно-методическую,которая позволяет всем участникам образовательного процесса получить представления о целях, содержании, общей стратегии обучения, воспитания и развития учащихся  средствами кабардинской литературы и организационно-планирующую, которая предусматривает выделение этапов  обучения, структурирование учебного материала. Определение его количественных характеристик на каждом из этапов обучения в том числе для составления календарно-тематического планирования и выбора  учебно - методического оснащения  образовательного процесса. Актуальность и специфика изучения литературы в 5 классе заключается в необходимости донести до учащихся  богатство адыгской литературы, связи ее с литературой других народов.

              Цели и задачи заключаются в том, чтобы:

-пробудить интерес учащихся к творчеству выдающихся адыгских писателей;

- развить умение грамотно  давать характеристики литературным героям;

-выражать свои мысли ясно и правильно;

-находить художественно-изобразительные средства языка;

-пробудить  интерес и желание  обращаться к фольклору и художественным  произведениям в будущем;

-познакомить с обычаями  и традициями  через произведения адыгских писателей.

Для решения поставленных задач целесообразно использование различных форм и методов образовательного процесса ( устные и письменные  ответы на вопросы , тесты, самостоятельные работы, сочинения).

Объем курса « Кабардинская литература 5 класс» составляет 51 час в год.

- 2 часа в неделю в I полугодии,

-1 час в неделю во II полугодии,

оценочных самостоятельных и контрольных работ - 4,

сочинений – 2,

техника чтения -2.

               Темэхэр Сыхьэт бжыгъэр

Къызэрапщытэ

лэжьыгъэхэр

I ЩIэныгъэми цIыхугъэми я  хэкIыпIэ 1  
2 Адыгэ IуэрыIуатэ 12 1
3 КIыщокъуэ Алим 4  
4 Акъ Мухьэрбэч 3  
5 ПащIэ Бэчмырзэ 1  
6 ЦIагъуэ Нурий 2  
7 Бештокъуэ Хьэбас 1  
8 Мечиев Кязим 1  
9 Уэхъутэ Абдулыхь 2  
I0 Къашыргъэ ХьэпащIэ 3  
II Кулиев Къайсын 1  
I2 КIуащ БетIал 1  
I3 Журт Биберд 2  
I4 Хьэнфэн Алим 1  
I5 Щомахуэ Амырхъан 1  
I6 Къагъырмэс Борис 2  
I7 ЩоджэнцIыкIу Алий 1  
I8 БакIуу Марие 1  
I9 Гъэунэ Борис 3  
20 Гъубжокъуэ Лиуан 2  
2I Тхьэгъэзит Зубер 1 1

                                Адыгэ IуэрыIуатэ.

     IуэрыIуатэм хэлъ патриотическэ  гурыщIэр. Гъэсэныгъэм, нэпсеигъэм, щхьэхуещэныгъэм, лейзехьэныгъэм сытым дежи ныбжьэгъугъэр, лъагъуныгъэр зэрытекIуэнур цIыхухэм я фIэщ зэрыхъур  IуэрыIуатэм къыхэщу зэрыщыт. Адыгэ псысэхэмрэ хъыбархэмрэ зэрыухуа щIыкIэр, абыхэм  бзэм иIэ щытыкIэмрэ хъыбархэм япкърылъ гъэсэныгъэ-ущииныгъэ мыхьэнэмрэ.

КIыщокъуэ Алим и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ.

« Елбэздыкъуэ» литературнэ псысэр. Псысэм къыщыгъэлъэгъуа гупсысэ нэхъыщхьэр. Таурыхъ нэщэнэу псысэм хэтхэр. Лъэпкъым и зэхэщIыкIыр Елбэздыкъуэ и образым зэрыдэплъагъур.

Акъ Мухьэрбэч и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ.

« Маргъын и шабзэ» тхыгъэр. Рассказым  IуэрыIуатэм щыщу  хэлъ нэщэнэ нэхъыщхьэхэр. Рассказым къыщыгъэлъэгъуа лIыхъужьхэм хуэдэхэм лъэпкъ IуэрыIуатэм уазэрыщыхуэзэр.

ПащIэ Бэчмырзэ и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ.   « Бэлыхь зимыIэр хахуагъэщ» псалъэ пэжхэр. Бэчмырзэ и псалъэ пэжхэм ящыщу псалъэжь хъуахэр.

ЦIагъуэ Нурий и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ « Уэсыр сытым къыхэкIрэ?» тхыгъэр. Рассказым  и гупсысэ нэхъыщхьэр, къыщыгъэлъэгъуа образхэр.

Бештокъуэ Хьэбас  и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ. Бештокъуэ Хьэбас и Iэдакъэ къыщIэкIа тхыгъэхэр. « Уэсым и гъуэгуанэ» псысэм къыщыIэта гупсысэр.

Мечиев Кязим и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ. Лъэпкъым и щхьэхуитыныгъэм щIэбэн къуэм и лIыгъэр усэм къызэрыщыгъэлъэгъуар.

Уэхъутэ Абдулыхь и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ. Уэхъутэ Абдылыхь литературэм хэлъхьэныгъэ хуищIар.«Дудакъ» рассказым цIыхум хэлъ гуапагъэр, гущIэгъур  къызэрыхэщыр.

Къашыргъэ ХьэпащIэ и тхыгъэхэм яIэ  мыхьэнэр.

« Зы жэщ» рассказым и гупсысэ нэхъыщхьэр. Тхыгъэм Хэку зауэшхуэм и зэман хьэлъэр къызэрыщыгъэлъэгъуэжар.

Кулиев Къайсын и литературнэ творчествэр. Гъэсэныгъэ-ущииныгъэ мыхьэнэуэ  « Анэ» усэм иIэр.

КIуащ БетIал адыгэ литературэм, лъэпкъ культурэм хэлъхьэныгъэу хуищIар.Тхылъым къалэн зэхуэмыдэу цIыхум хуищIэр усэм  къызэрыщыгъэлъэгъуар.

Журт Биберд и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ.« Адэ лъапсэжь» рассказыр зытеухуар, гупсысэ нэхъыщхьэр.

Хьэнфэн Алим и литературнэ творчествэр.« Мывэ къуэлэн цIыкIу»  рассказыр зытеухуар, тхылъеджэхэр  зыхуиущийр.

Щомахуэ Амырхъан и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ. ЕджакIуэхэм  хэлъын хуэмей хьэл-щэн мыхъумыщIэхэр усакIуэм и усэм къызэрыхэщыжыр

.Къагъырмэс Борис и творчествэр. ЕджакIуэхэм я гъащIэр, я IуэхущIафэхэр, зэхэщIыкI –гупсысэр тхакIуэм и тхыгъэхэм къызэрыхэщыжыр.

ЩоджэнцIыкIу Алий  и гъащIэмрэ и литературнэ лэжьыгъэмрэ. ЩоджэнцIыкIум адыгэ литературэм, лъэпкъ культурэм хэлъхьэныгъэу хуищIар. Май мазэм и дахагъэр усакIуэм и усэм къызэрыщыгъэлъэгъуар.

БакIуу Марие и Iэдакъэ къыщIэкIа и тхыгъэхэм ящIэлъ гъэсэныгъэ-ущииныгъэ мыхьэнэр. « ЩIакхъуэ» рассказым адыгэ унагъуэм илъ хабзэ-нэмысыр, анэм быным хуиIэ лъагъуныгъэр къызэрыхэщыжыр.

Гъэунэ Борис и творчествэр.

Хэку  зауэшхуэм цIыхухэм къахуихьа мыгъуагъэр, бынхэр адэм хуэпабгъэу  къызэрыхъур   «Уэ  къэкIуэж закъуэ, папэ» тхыгъэм къызэрыхэщыжыр.

Гъубжокъуэ Лиуан   и гъащIэмрэ и творчествэмрэ.

Ныбжьэгъугъэр зищIысыр, абы и лъапIагъыр  « Бжьэ къэпщIахэр»  тхыгъэм къызэрыхэщыжыр.

Тхьэгъэзит Зубер адыгэ литературэм, лъэпкъ культурэм хэлъхьэныгъэр хуищIар. « ФIы щIэн» къалэн лъапIэм цIыхухэр  къызэрыхуриджэр « Гуапагъэ»  усэм къызэрыхэщыжыр.

                      КлассщIыб еджэныгъэ.

« Къарэ лъакъуищ».

« Пелуан къэрабгъэ».

ПащIэ Бэчмырзэ и псалъэ шэрыуэхэр.

КIуантIэ Iэзид  « Беслъэн ПцIапцIэу гурышэ, си шэм и кIуэкIэр уигу ирихьа?».

Нало Заур « ГъукIэкъуэм и лIыгъэ закъуэр».

Литературэм и теорие.

Художественнэ тхыгъэр IуэрыIуатэм къызэрыщхьэщыкIыр.

Зэгъэпщэныгъэр зищIысыр.

Къэгъэпсэуныгъэр къыщагъэсэбэпыр.

ДиалогкIэ зэджэр.

Монологыр.

Эпитетым теухуа гурыIуэгъуэ.

Къытегъэзэжыныгъэ.

Гъэ псом яджар къызэщIэкъуэжын.

Прочитано 1132 раз