Обращение директора

director

                               Уважаемые посетители!

Рада приветствовать вас на страницах официального сайта муниципального
                        казенного общеобразовательного учреждения

               «Центр образования «Успех» городского округа Нальчик
                               Кабардино-Балкарской Республики

 

 

linepurple

 

Рабочая программа по кабардинской литературе для 4-го класса

Оценка
(0 голосов)

Пояснительная записка.

        Рабочая программа по кабардинской литературе для 4-го класса составлена на основе образовательной программы по каб. языку и лит-ре 1-11 классов ГКОУ «ЦО «Успех» в соответствии с государственным компонентом государственного стандарта основного общего образования. Рабочая

программа конкретизирует содержание тем образовательного стандарта  и углубленного курса по литературному чтению в 4-м классе. Рабочая программа кабардинской литературы 4 класса рассчитана на 51 учебных часов. Она предусматривает использование разнообразных форм и методов организации учебного процесса получить представление о целях, содержании, общей  стратегии  обучения, воспитания,  развития учащихся средствами кабардинской литературы и организационно-планирующую, которая  предусматривает  выделение  этапов обучения,  структурирование учебного материала, определение его количественных и качественных характеристик на каждом из этапов обучения, в том числе для содержательного наполнения  промежуточной аттестации уч-ся. Рабочая программа  является основой для составления календарно- тематического планирования и выбора учебно-методического оснащения образовательного процесса.

Цели и задачи курса.

   В системе предметов курс литературное чтение реализует познавательные и социо-культурные цели:

- познавательная цель – научить детей читать худ. литературу, вызвать интерес к чтению и заложить основы формирования грамотного чтения.

-социо-культурная цель изучения лит. чтения включает формирования коммуникативной компетенции уч-ся – развитие устной речи, монологической и диалогической речи, а также навыков как показателя общей культуры человека.

     Актуальность и специфика изучения литературы в 4 классе заключается:

донести до учащихся  художественное богатство адыгской литературы;

представление о роли кабардинской литературы  в жизни общества и в жизни каждого человека.

     Учитель свободен в выборе дополнительных тем и объёме раскрытия вопроса, в выборе организационных форм обучения урок, внеклассное занятие, игра-конкурс, индивидуальная  самостоятельная  работа уч-ся в библиотеке по заданию учителя, просмотр фильма или экскурсия в этнографический музей и т.д. История кабардинской  литературы неотделима от истории  народа как носителя  языка. Язык в своём развитии тесно связан с устным народным творчеством, литературой. Языковой материал призван развивать устную речь уч-ся, служит решению практических задач  общения и формирует навыки, определяющие культурный уровень уч-ся как будущее общества.

Содержание курса.

« АдыгэIуэрыIуатэ» (10). Адыгэ IуэрыIуатэм и лIэужьыгъуэ щхьэхуэхэм щыгъуазэ щIын: псысэхэм, псалъэжьхэм, къуажэхьхэм, псынщIэрыпсалъэхэм, нэщэнэхэм, уэрэдхэм.

«Бжьыхьэ»(2) Бжьыхьэм и зэман лIэужьыгъуэхэм (бжьыхьэпэм,бжьыхьэкум, бжьыхьэкIэм) теухуа тхыгъэхэр. ЦIыхухэмрэ пэущхьэхэмрэ  я гъащIэм, бжьыхьэ лэжьыгъэхэм, бжьыхьэм цIыхур зэрыхущытым теухуа тхыгъэхэр. Бжьыхьэм теухуа адыгэ псалъэжьхэмрэ нэщэнэхэмрэ тепсэлъыхьын.

«ЩIымахуэ»(4). ЩIымахуэ зэманым мэзым, губгъуэхэм, псыежэххэм, жыгхэм яIэ щытыкIэм теухуа тхыгъэхэр. ЩIымахуэм балигъхэмрэ сабийхэмрэ я гъащIэр, я IуэхущIафэ нэхъыщхьэхэр къызыщыгъэлъэгъуа тхыгъэхэр. Псэущхьэхэм, хьэпщхупщхэм, къэкIыгъэхэм щIымахуэр зэрырахым теухуа тхыгъэхэр гупсэхуу егъэджын. ЩIымахуэм теухуа псалъэжьхэр, къуажэхьхэр, нэщэнэхэр. 

«Дапщэщи щапхъэу щыт»(6). ЦIыхухэм  я хьэл-щэнхэм, зэныбжьэгъуныгъэ нэсым икIи нэгъуэщI хьэл-щэныфIхэми теухуа тхыгъэхэр. ЕджакIуэ цIыкIухэм я гъащIэмрэ я IуэхущIафэхэмрэ, я зэныбжьэгъуныгъэмрэ зэхущытыкIэхэмрэ къызыхэщ тхыгъэхэр. ЦIыхухэр зэхуэсакъыу, дэIэпыкъуэгъу хуэхъуу щытыным, абыхэм я зэхуакум хабзэрэ нэмысрэ дэлъыным теухуа тхыгъэхэр зэпкърыхын.

«Си  Хэку» (4). Адыгэ лъэпкъыр, ди щIыналъэр зыгъэлъапIэ тхыгъэхэр зэпкърыхын.

«Къытхуеблагъэ гъатхэ» (3). Гъатхэм псэущхьэхэмрэ накъыгъэхэмрэ, гъатхэ лэжьыгъэхэм, балигъхэм я IуэхущIафэхэм, сабийм я гъатхэ джэгукIэхэм теухуахэр куууэ егъэджын. Гъатхэм теухуа псалъэжьхэмрэ нэщэнэхэмрэ щыгъуазэ щIын.

«Гъэунэхуныгъэ инхэм я зэманым» (5). ЦIыхухэр зыхалъхуа дунейм хуэфащэу щытыным къыхуезыджэ усэхэмрэ рассказхэмрэ. Ди Къэралыдзэм, Граждан зауэм, Хэку зауэшхуэм теухуа тхыгъэхэр. Абыхэм ди зауэлIхэм щызэрахьа лIыхъужьыгъэхэмрэ  къахьа текIуэныгъэмрэ къызэрыгъэлъэгъуам щыгъэгъуэзэн. Иджырей зэманым дзэм къулыкъу щызыщIэхэм я IуэхущIафэхэр  къызыхэщ тхыгъэхэр егъэджын. Хэкур фIыуэ лъэгъуным, ар сакъыу хъумэным теухуа псалъэжьхэр еджакIуэхэм егъэщIэн.

  «Дыкъэзыухъуреихь дунейр» (псэущхьэхэмрэ къэкIыгъэхэмрэ) (8). Дыкъэзыухъуреихь дунейм и дахагъыр, цIыхухэм ягъэзащIэ лэжьыгъэхэмрэ я псэукIэмрэ, цIыхухэм унэ псэущхьэхэм хуаIэ щытыкIэр къызыхэщ тхыгъэхэм еджэн, тепсэлъыхьыжын.

«Лэжьыгъэм ц1ыхур егъэбжьыф1э» (4). ЦIыхухэм я лэжьыгъэ зэмылIэужьыгъуэхэр, IэщIагъэ щхьэхуэхэм, цIыху псоми я фейдэ зыхэлъ лэжьыгъэ гуэр блэжьыныр зэрыгуфIэгъуэм теухуа тхыгъэ зэмылIэужьыгъуэхэм щыгъэгъуэзэн. Лэжьыгъэм теухуа нэщэнэхэмрэ псалъэжьхэмрэ зэпкърыхын.

«Хабзэм щыщхэр» (3) Адыгэхэм я сэлам ехык1эхэм еджак1уэхэр щыгъуазэ щ1ын. 1эубыд сэламхэр егъэщ1эн. Хьэщ1эм хуэщ1ыпхъэ хабзэхэр сабийхэм егъэц1ыхун.

«Гъэмахуэ» (2). Гъэмахуэ дунейм и теплъэм, ц1ыхухэм гъэмахуэм ягъэзащ1э лэжьыгъэхэмрэ я псэук1эмрэ 1эзэу, удихьэхыу къыщыгъэлъэгъуа тхыгъэхэр. Гъэмахуэм дыкъэзыухъуреихь дунейм и дахагъэм теухуа усэхэм еджак1уэхэр гъэхуауэ къегъэджэн.

                            Объём курса «Анэдэлъхубзэ» 4 класс

      На год --------5I уч.ч.

      В неделю I полугодие ---------- 2 ч., 2 полугодие -------- I ч.

                                          Место курса в учебном плане.

 

Темы Кол-во часов Р.р. (вн.чт.)
I Адыгэ IуэрыIуатэ       10 2
2 Бжьыхьэ        2 2
3 ЩIымахуэ        4 I
4 Дапщэщи щапхъэу щыт        6 2
5 Си Хэку        4 3
6 Гъатхэ.        3 I
7

ЩремыIэ зауэ! Гъэунэхуныгъэ

инхэм я зэманым.

       5 3
8 Дыкъэзыухъуреихь дунейр.        8 I
9 Лэжьыгъэм ц1ыхур егъэбжьыф1э.        4 3
I0 Хабзэм щыщхэр.        3 5

11.

12.

Гъэмахуэ.

Итого

       2

      51

 

Результаты изучения курса

К концу 4 класса уч-ся должны уметь:

-правильно назвать книгу и автора;
-проанализировать  содержание текста по заглавию, иллюстрациям, ключевым словам;

-определять тему произведения, его главную мысль, рассказывать сюжет;

-называть героев произведения;
-представлять картины, нарисованные автором;
-эмоционально переживать прочитанное;
-отвечать на вопросы учителя;
-заучивать наизусть и выразительно читать стихотворения;
-повышать и понижать голос в соответствии со знаками препинания;
-ориентироваться в книге;
-давать краткую характеристику персонажам, собственную оценку их действиям;
-составлять простой план и пересказать с опорой на картинный план.

Они должны знать:

-Краткую биографию авторов произведений;
-От какого лица ведётся повествование;
-Определённые жанры; рассказы, сказки, стихотворения;
-Способы заучивания стихотворений и прозы наизусть.

               Материально – техническое обеспечение:

Гугъуэт Л.Т, Гугъуэт Е.Ж. «Анэдэлъхубзэ» 4 класс, Налшык  «Эльбрус», 2012 г.
Багъ Н. А. «ПэщIэдзэ классхэм я программэхэр», Налшык, «Эльбрус», 2003г.

                    Дополнительная литература:
Журнал «Нур», Нало З. «Сабий щэнгъасэ», адыгэ тхакIуэ -усакIуэхэм я тхыгъэхэр. МафIэдз С. «Адыгэ хабзэ», «Усэхэр, хъыбархэр, псысэхэр»

НалоЗ.  «Адыгэ псалъэгъэпсахэр», Щоджэн Л. «Нэхунэ цIыкIухэр»,
Хьэкъун Б. «Адыгэ къэкIыгъэцIэхэр», Къэрмокъуэ Хь. «Адыгэ IуэрыIуатэ».

Прочитано 1030 раз